اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402

جواب آزمون تیزهوشان کی میاد؟

آیا نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شده؟

نتایج آزمون تیزهوشان 1401 1402

جواب آزمون تیزهوشان 1401 1402

مهلت اعتراض به نتایج تیزهوشان

نحوه مشاهده نتایج تیزهوشان

و …

را میتوانید در مقاله اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402 مطالعه فرمایید

“همچنین میتوانید برای ثبت نام و شرکت در کلاس آنلاین تیزهوشان به تدریس استاد پوریا رجب زاده وارد صفحه مربوطه شوید”

متقاضیان پس از شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان به دنبال زمان اعلام نتایج میباشند تا در صورت عدم قبولی در آزمون مذکور، در تاریخ مقرر در مدارس دیگر ثبت نام کنند. وزارت آموزش و پرورش کشور موظف است در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان انجام دهد. همزمان با انتشار نتایج آزمون مذکور، آدرس دقیق مدرسه محل پذیرش نیز مشخص خواهد شد و پذیرفته شدگان باید در مهلت ذکر شده به صورت حضوری ثبت نام کنند و مدارک لازم را ارائه دهند.

*برای مشاهده  اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402 اینجا کلیک کنید*

سایت مشاهده اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

نتایج آزمون تیزهوشان پایه های هفتم و دهم در بازه زمانی مقرر از طریق درگاه ورودی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402

هنوز زمان دقیق اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402 مشخص نشده است اما هر ساله زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان یک تا دو ماه پس از آزمون تیزهوشان از طریق سایت azmoon.medu.ir قابل مشاهده است.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان پایه ششم به هفتم

با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای تحت عنوان زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1401 – 1402 منتشر نشده است، اما با توجه به اینکه آزمون تیزهوشان هفتم و دهم امسال به ترتیب در تاریخ 26 و 27 خرداد 1401 برگزار شده است، احتمال اعلام نتایج در مرداد ماه وجود دارد. نتایج آنلاین با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir در صورت انتشار اطلاعیه های مربوطه، این مقاله به روز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

تاکنون زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 اعلام نشده است، اما طبق دوره های قبلی پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم اواسط مرداد ماه باشد، داوطلبان می توانند برای دریافت آنلاین نتایج آزمون خود به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه کنند.

همچنین دانشجویان متقاضی می توانند با دنبال کردن پیج اینستاگرام استاد پوریا رجب زاده در اسرع وقت از اعلام نتایج تیزهوشان آگاه شوند.

 

نحوه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان دو دوره اول و دوم متوسطه به صورت آنلاین از طریق سایت azmoon.medu.ir قابل مشاهده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401 – 1402 و انجام مراحل زیر نتایج را مشاهده کنند.

دانش آموزان شرکت کننده در آزمون با توجه به مقطع تحصیلی خود باید طبق مراحل زیر عمل کند تا نتیجه قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده کنند:

  • وارد پایگاه اطلاع رسانی نتایج آزمون استعدادهای درخشان به آدرس azmoon.medu.ir شوید و با توجه به مقطع تحصیلی بر روی “سمپاد پایه هفتم” یا “سمپاد پایه دهم” کلیک کنید.

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله1)

نحوه مشاهده نتایج تیزهوشان پایه ششم به هفتم

1-کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد کنید و سپس ورود را بزنید

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله2)

2-نقش خود (دانش آموز) و عنوان سازمانی (محل تحصیل فعلی) را انتخاب کنید و در نهایت گزینه «تأیید» را انتخاب کنید.

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله3)

نحوه مشاهده نتایج تیزهوشان پایه نهم به دهم

1-کد ملی و رمز ورود همگام خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس کلید «ورود» را فشار دهید.

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله4)

2-نقش خود را به عنوان دانش آموز و همچنین عنوان سازمانی، یعنی نام مدرسه را وارد کنید و گزینه “تأیید” را انتخاب کنید.

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله5)

پس از تایید وارد صفحه اختصاصی خود میشوید، نتایج آزمون در یکی از دو حالت برای شما ظاهر می شود:

پذیرفته شده: در صورت کسب نمره قبولی در آزمون تیزهوشان، نام مدرسه پذیرفته شده در کادر «محل پذیرش» نمایش داده می شود و عبارت «پذیرفته شده» را مشاهده می کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی گزینه «دریافت کارنامه» تعداد پاسخ های صحیح و نادرست خود را مشاهده کنید.

پذیرفته نشده: دانش آموزانی که موفق به کسب حداقل نمره مجاز برای قبولی نشده اند در کادر وضعیت قبولی عبارت پذیرفته نشده را مشاهده میکنند. همچنین با انتخاب گزینه دریافت کارنامه میتوانید تعداد جواب های صحیح و غلط خود را مشاهده کنید

آموزش ورود به سایت و مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان(مرحله6)

نکات مهم برای پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان 1401-1402

  • پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان نهم به دهم می توانند فقط در همان رشته ای که در آن پذیرفته شده اند ادامه تحصیل دهند و چنانچه طبق ضوابط هدایت تحصیلی، شرایط تحصیل در رشته پذیرفته شده را نداشته باشند قبولی آنها لغو میشود.
  • تقریباً یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون، برای داوطلبانی که در آزمون قبول نشده اند کارنامه ای صادر می شود که شامل تعداد پاسخ های صحیح و نادرست و همچنین امتیاز آخرین نفری که در مدراس مورد نظر او قبول شده است نمایش داده میشود.
  • اگر پس از قبولی در آزمون تیزهوشان قصد تغییر مدرسه را دارید ابتدا باید از ضوابط نقل و انتقال تیزهوشان و نمونه دولتی دهم 1401 – 1402 مطلع شوید و در صورت داشتن شرایط لازم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402

ممکن است برخی از شرکت کنندگان نسبت به امتیاز و نتیجه اعلام شده آزمون تیزهوشان 1401-1402 اعتراض داشته باشند که در این صورت می توانند در بازه زمانی اعلام شده از طریق سایت azmoon.medu.ir اقدام به اعتراض کنند. زمان اعتراض طبق دوره های گذشته چهار روز پس از اعلام نتایج آزمون و در مردادماه میباشد.

در چه صورت درخواست تجدید نظر متقاضیان تایید می شود؟

  • عدم تطابق پاسخ های صحیح و نادرست در کارنامه و پاسخنامه
  • عدم اعمال قانون پذیرش مربوط به دانش آموزان همسان (دوقلو، چندقلو، دانش آموزان همجنس یا غیر همجنس)
  • عدم تطابق اولویت های ثبت شده در کارنامه
  • اشتباه در محاسبه نمره کل آزمون
  • و …

در صورتی که هر یک از موارد فوق جزو دلایل شما برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان باشد، می توانید با مراجعه به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و دریافت و تکمیل فرم تجدیدنظر در مهلت مقرر اعتراض خود را ثبت نمایید.

نتایج بررسی اعتراض داوطلبان توسط کارشناسان مربوطه معمولاً دو یا سه هفته پس از مهلت مقرر اعلام می شود تا در صورت پذیرش درخواست، فرصت لازم برای رفتن به مدرسه ای که در آن پذیرفته شده اند را داشته باشند و امکان  طی کردن مراحل ثبت نام را داشته باشند.

کارنامه آزمون تیزهوشان

فقط برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به حدنصاب نمره قبولی در آزمون تیزهوشان نشدند، تقریباً دو هفته پس از اعلام نتایج، کارنامه ای مبنی بر عملکرد و تعداد پاسخ های صحیح و نادرست صادر می شود. پاسخ به همراه رتبه، آخرین نفر قبول شده در اولویت شما در این کارنامه قرار می گیرد. همچنین لازم است بدانید که برای پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان کارنامه صادر نمی شود و تنها وضعیت قبولی آنها در پنل کاربری در اولویت مورد نظر نمایش داده می شود.

سوالات متداول

1- نتایج مدارس تیزهوشان ششم هفتم 1401-1402 چه زمانی اعلام می شود؟

هنوز زمان دقیق اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402 مشخص نشده است اما هر ساله زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان یک تا دو ماه پس از آزمون تیزهوشان از طریق سایت azmoon.medu.ir قابل مشاهده است.

2- نتایج مدارس تیزهوشان هر یک از پایه های هفتم و دهم سال 1401-1402 چگونه اعلام می شود؟

نتایج آزمون تیزهوشان از طریق سایت azmoon.medu.ir اعلام می شود.

3- داوطلبان چه زمانی می توانند اعتراض خود را به نتایج آزمون تیزهوشان 1401-1402 ثبت کنند؟

زمان دقیق این روند اعلام نشده است، اما زمان اعتراض طبق دوره های گذشته چهار روز پس از اعلام نتایج آزمون و در مردادماه میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید