تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟

تاثیر مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که سالانه دانش آموزان زیادی را از سراسر کشور جذب و مورد تعلیم و تربیت قرار میدهند. این مدارس با به کارگیری امکانات به روز آموزشی و داشتن آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز برای رشته های مختلف و همچنین همراهی اساتید برجسته و کارآزموده در تدریس علوم مختلف باعث شده تا طرفداران زیادی در بین دانش اموزان و والدین آنها داشته باشد.

با توجه به جمعیت جوان جامعه و کثرت متقاضیان تحصیل در مدارس تیزهوشان و سمپاد علی رغم تلاش های فراوان برخی دانش آموزان، متاسفانه موفق به قبولی در آزمون ورودی این مدارس نمی شوند و به ناچار باید گزینه های دیگر و مدارس دیگر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

مدرسه تیزهوشان

اما باید به این نکته مهم توجه بشود که تحصیل کردن یا نکردن در مدارس تیزهوشان تاثیر چندانی بر نتیجه قبولی کنکور ندارد و این مهم تنها به تلاش و مهارت های فرد داوطلب باز خواهد گشت.

آیا دانش آموزان مدارس تیزهوشان شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارند؟

خیر، این نکته درست است که دانش آموزانی که در مدارس سمپاد و تیزهوشان تحصیل میکنند از سطح کیفی بالایی از آموزش برخوردار می شوند اما با توجه به اینکه این دانش آموزان تحت برنامه ریزی فشرده و سنگینی در جهت آماده شدن برای المپیاد ها تحصیل می نمایند و زمان کمتری برای مهارت آموزی برای شرکت در آزمون کنکور سراسری را دارند.

بنابراین نمی توان گفت که دانش  آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل میکنند شانس بیشتری در قبولی کنکور دارند.

تحصیل در مدارس تیزهوشان تا چه حد در قبولی کنکور موثر است؟

همانطور که گفتیم در این مدارس تمامی امکانات لازم در جهت بالا بردن سطح علمی دانش آموزان در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت اما استفاده از این امکانات و افزایش مهارت های مدیریت زمان و تست زنی در کنار تحصیل در این مدارس می تواند دانش آموزان را به سمت قبولی در دانشگاه های عالی کشور سوق دهد.

در نتیجه می توان گفت که قبولی در کنکور سراسری بیشتر از اینکه به مدارس محل تحصیل و نحوه آموزش آنها مربوط بشود به خوده فرد و تلاش برای پیشرفت و علم آموزی مربوط می شود.

چرا آمار قبولی در کنکور مدارس تیزهوشان از دیگر مدارس بیشتر است؟

پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم که دانش آموزان در مدارس تیزهوشان تحت برنامه ریزی دقیق و همراهی مشاورین این مدارس اقدام به تحصیل می نمایند. همچنین در کنار کلاس های اصلی برنامه ریزی هایی برای کلاس های فوق برنامه در جهت بالا بردن سطح مهارت این دانش آموزان صورت می گیرد.

این برنامه در کنار در اختیار قراردادن کتاب های کمک آموزشی همزمان با تلاش دانش آموزان مستعد می تواند نتایج چشمگیری را رقم بزند. نتیجه این زحمات را می توان در بازخورد المپیاد ها و نتایج کنکور سراسری مشاهده کرد.

از طرفی با توجه به اینکه دانش آموزانی که در این مدارس هستند همگی دانش آموزان مستعد و درس خوان هستند که با قرارگیری در کنار هم سالان خود و دیدن تلاش های آنها تشویق می شوند تا در این رقابت پیروز شوند.

تیزهوشان

آیا دانش آموزان تیزهوشان برای قبولی در کنکور سهمیه دارند؟

دانش آموزان مدارس تیزهوشان سهمیه ای جدا بر دیگر داوطلبان کنکور ندارند و تنها مزیت و برگه برنده آنها را می توان پیشینه آموزشی و سابقه تحصیلی ای که در مدارس سمپاد و تیزهوشان داشته اند دانست.

آیا برای قبولی در دانشگاه تهران باید از دانش آموزان مدارس تیزهوشان باشیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که داشتن سابقه تحصیلی مناسب و یادگیری مهارت های مورد نیاز در کنکور است که به داوطلبان در قبولی در کنکور کمک می نماید نه حضور در مدارس تیزهوشان

دیدگاهتان را بنویسید