لیست مدارس تیزهوشان اهواز

لیست مدارس تیزهوشان اهواز

شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و ثبت نام دانش آموزان در این مدارس و استفاده از بهترین امکانات وتجهیزات آموزشی همیشه از نکته هایی بوده است که مورد توجه دانش آموزان و والدین آنها بوده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی مدارس و دبیرستان های تیزهوشان اهواز و همچنین مدارس سمپاد در اهواز و نحوه ورود به این مدارس و ثبت نام بپردازیم. اگر از دانش آموزان هفتم به هشتم یا نهم به دهم هستید یا فرزند شما در این سنین قرار دارد، این مقاله می تواند اطلاعاتت مفیدی در این خصوص را در اختیار شما قرار بدهد.

لیست مدارس تیزهوشان اهواز را در ادامه برای شما آورده ایم:

ردیف نام مدرسه آدرس مدرسه
1 تیزهوشان دخترانه فرزانگان اهواز- كيانپارس- خيابان 20غربي- بین فاز 1و2-مركز 1 فرزانگان
2 تیزهوشان دخترانه فرزانگان 1 ناحیه4 اهواز_كيانپارس انتهاى خیابان 20غربی فاز2 دبیرستان فرزانگان 1 دوره دوم
3 تیزهوشان دخترانه فرزانگان 2 ناحیه2 اهواز-امانیه-خیابن دز غربی مرکز فرزانگان2
4 شهید بهشتی 2 ناحیه2 اهواز- شهرک نفت- خیابان اردیبهشت
5 تیزهوشان پسرانه شهید بهشتی اهواز-كيانپارس خیابان خرداد نبش 20 دبیرستان استعداد درخشان شهید بهشتی دوره دوم

ویژگی های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان از جمله مدارس برجسته و کامل در سطح کشور است که سالانه با برگذاری آزمون ورودی و ارزیابی دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در این مدارس، دانش آموزان مستعد را کشف و طی برنامه ریزی های منظم پرورش می دهد. ویژگی این مدارس و علت علاقه مند بودن افراد به تحصیل در این مدارس به شرح زیر است.

  • کادر آموزشی مجرب و کارآزموده که با وسواس فراوان انتخاب شده اند
  • برنامه ریزی آموزشی و نظم در اجرای آن
  • امکانات به روز برای تدریس و انتقال علوم مختلف به دانش آموزان
  • دراختیار قرار دادن آزمایشگاه ها و کتابخانه های غنی به دانش آموزان
  • برگذاری جلسات مشاوره و کوچینگ در طی سال تحصیلی جهت ارزیابی و تقویت روحیه دانش آموزان
  • استفاده از کتب کمک آموزشی وکمک درسی در کنار کتب اصلی در جهت تقویت دانش آموز
  • برگذاری آزمون های دوره ای برای ارزیابی دانش آموز و تقویت مهارت های مورد نیاز
  • برگذاری کلاس های فوق برنامه در جهت تقویت مهارت های تست زنی و مدیریت زمان جهت شرکت در المپیاد ها

چگونه می توان در مدارس تیزهوشان اهواز ثبت نام کرد؟

همانطور که گفتیم افراد زیادی در سراسرکشور به ویژه اهواز علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان اهوازهستند. سازمان استعدادهای درخشان با ثبت نام از افراد علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان و برگذاری آزمون ورودی از افراد ثبت نام به عمل می آورد.

هرساله در تاریخ مقرر با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir و طی کردن مراحل ثبت نام می توانید برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اعلام آمادگی کنید.

این نکته نیز حائز اهمیت است که ثبت نام در مدارس تیزهوشان به دو صورت امکان پذیر است، ثبت نام در مدارس تیزهوشان بدون آزمون ورودی و ثبت نام در مدارس تیزهوشان با آزمون ورودی. تنها دانش آموزانی می توانند بدون آزمون ورودی در این مدارس ثبت نام کنند که دوره اول متوسطه خود را در مدارس تیزهوشان گذرانده باشند و موفق به کسب حداقل معدل 18 شده باشند.

دانش آموزان کلاس هفتمی و دانش آموزان کلاس نهمی که دوره اول متوسطه خود را در مدارس غیر از تیزهوشان گذرانده اند، برای ادامه تحصیل در مدارس سمپاد و تیزهوشان خوزستان می بایست در آزمون ورودی آن شرکت کنند.

مهارت های لازم برای موفقیت در آزمون تیزهوشان

مطالعه دروس مفاد آزمون و درک مطالب آن می تواند به دانش آموزان کمک شایانی کند اما داشتن اشراف به موضوعات درسی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان کافی نیست، زیرا تنها منبع آزمون تیزهوشان خوزستان کتب درسی نیستند بلکه سوالاتی نیز برای ارزیابی قدرت تحلیل و پاسخ منطقی دانش آموزان آورده می شود.

به همین دلیل دانش آموز برای موفقیت در آزمون تیزهوشان باید به تقویت مهارت هایی مانند تست زنی، هوش و استعداد تحلیلی و مدیریت زمان بپردازد.

چه سوالاتی در آزمون تیزهوشان وجود دارد؟

همانطور که گفته شد سوالات آزمون تیزهوشان به دو دسته استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی تقسیم می شود. در این آزمون مجموعا 15 سوال استعداد تحلیلی وجود دارد که دانش آموز 15 دقیقه زمان دارد تا به آنها پاسخ بدهد.

همچنین در بخش استعداد تحصیلی نیز مجموع 75 سوال داوطلب را به چالش می کشند که از منبع کتب درسی آنها می باشد. تعداد سوالات موجود از هر درس در آزمون تیزهوشان به ترتیب:قرآن و معارف اسلامی 8سوال، زبان وادبیات فارسی 15 سوال، مطالعات اجتماعی 15 سوال، علوم تجربی 17 سوال و ریاضیات 20سوال می باشد که دانش آموز 105 دقیقه زمان دارد تا به این سوالات پاسخ بدهد.

مدت زمان آزمون تیزهوشان خوزستان چقدر است؟

مدت زمان آزمون تیزهوشان 120 دقیقه است که در این زمان دانش آموز باید به سوالات مربوطه پاسخ بدهد. داشتن مهارت مدیریت زمان و دیگر تکنیک ها می تواند به دانش آموز در طی آزمون کمک شایانی نماید.

چگونه میتوان برای آزمون تیزهوشان ثبت نام کرد؟

به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت مربوطه و تکمیل فرم های لازم می توانید برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان اعلام آمادگی کنید.

برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان خوزستان به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

برای تکمیل فرم ثبت نام و اعلام آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان در زمان تعیین شده باید به سایت های hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir مراجعه کنید.

چه زمانی می توان برای ثبت نام اقدام کرد؟

زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون تیزهوشان معمولا در زمستان هرسال می باشد.

4نکته برای قبولی در آزمون تیزهوشان خوزستان

  1. نکته اول که دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان باید به آن توجه کنند این است که مطالب درسی را به صورت عمقی مطالعه کنند. به این معنا که مفاهیم و مطالب درسی را کاملا درک کنند زیرا با حفط کردن و مطالعه سطحی نمی توانید در آزمون تیزهوشان موفق شوید.
  2. نکته دوم این است که دانش آموزان باید اعتماد به نفس خود را حفظ کنند، برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس نیز باید برنامه ریزی درسی داشت و با پشتکار و مداومت در انجام برنامه و تقویت مهارت های لازم شانس خود را برای قبولی در این مدارس بالا ببرند.
  3. دانش آموز نباید خود را بادیگران مقایسه کند و تنها باید بر انجام برنامه تحصیلی و مطالعه خود تمرکز و مداومت داشته باشد.
  4. استفاده از مشاور تحصیلی زبده در این مسیر از نکته هایی است که می تواند تاثیر زیادی در قبولی دانش آموز در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید