شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان و سمپاد 1402

هرساله داوطلبان زیادی از سراسر کشور با هدف تحصیل در مدارس تیزهوشان اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی این مدارس می نمایند. علت علاقه مندی افراد به ادامه تحصیل در این مدارس را می توان داشتن امکانات آموزشی کامل، تجهیزات غنی آزمایشگاهی موجود در این مدارس و بهره مندی از تجربه اساتید برجسته و کارآزموده در رشته های مختلف دانست.

اما سازمان استعدادهای درخشان برای افراد داوطلب در آزمون تیزهوشان شرایطی را معین نموده است که این افراد پیش از ثبت نام برای شرکت در آزمون باید آن ها را دارا باشند، در غیر اینصورت باید از ثبت نام خود داری بنمایند. در ادامه به توضیح مفصل شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان میپردازیم.

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاس های تیزهوشان با شماره: 09014027356 تماس حاصل فرمایید

شرط پذیرش آزمون تیزهوشان

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

شرط کلی شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و سمپاد را می توان داشتن تابعیت ایرانی برای داوطلبان دانست که در این مورد باید به این نکته نیز توجه کرد که داوطلبانی که تابعیت ایرانی ندارند نیز در مواردی خاص می توانند در این آزمون شرکت کنند.

اما در مورد شرایط اختصاصی شرکت در این ازمون برای دانش آموزان مقطع ششم به هفتم باید گفت که این داوطلبان باید نمره خیلی خوب را در کارنامه مقطع پنجم و ششم ابتدایی کسب کرده باشند تا بتوانند در این آزمون شانس خود را برای ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان محک بزنند.

داوطلبانی که در حال تحصیل در مقطع نهم هستند و قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند، میبایست معدل سال هشتم آنها حداقل 19 باشد تا مجور ثبت نام دراین آزمون به آنها داده بشود. از طرفی اگر فرد علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان در مقطع دهم در حال تحصیل در این مدارس در مقطع نهم باشد، بدون اینکه نیاز باشد دوباره در آزمون تیزهوشان شرکت بکند فقط کافی است در مقطع نهم معدل حداقل 16 را کسب کند تا مجوز تحصیل در مقطع دهم مدارس تیزهوشان به او داده بشود.

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟

در ابتدا باید دفترچه آزمون را از سایت  my.medu.ir دانلود و با دقت مطالعه کرد. در صورتی که شرایط شما اعم از پایه تحصیلی، معدل، سن و رشته مورد تقاضا با عنوان های ذکر شده در دفترچه مطابقت دارد می توانید در این آزمون شرکت کنید.

شرایط برای شرکت در آزمون تیزهوشان

آماده سازی شرایط برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید از مدت ها قبل صورت گیرد. با توجه به اینکه مواد آزمون تیزهوشان به ویژه درمقطع ششم به هفتم بیشتر از حوزه استعداد تحلیلی و هوش آورده می شود، دانش آموز باید بتواند مهارت های لازم را قبل از آزمون فرابگیرد تا در زمان آزمون بتواند جواب های درست را از غلط تشخیص بدهد.

دانش آموزان علاوه بر اینکه باید کتب درسی خود را به طورعمیق مطالعه کنند، مهارت هایی از جمله مدیریت زمان، هوش کلامی، تست زنی و هوش تصویری را نیز تقویت کنند تا بتوانند نسبت به جنبه های مختلف این آزمون پاسخگو باشند.

آماده سازی این شرایط در فرد مستلزم داشتن یک مشاورتحصیلی کاربلد و رعایت نکات توصیه شده به وی است تا در کنار تقویت مهارت های گفته شده بتوان در رقابت آزمون تیزهوشان پیروزی را بدست آورد.

آزمون تیزهوشان

شرط پذیرش مدارس تیزهوشان

شرط پذیرش داوطلبان در مدارس تیزهوشان این است که دانش آموزان علاوه بر دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه آزمون، رتبه مورد نظر را در آزمون کسب کرده و بتوانند از مهارت هایی که پیش از آزمون فرا گرفته در زمان آزمون استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید