مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان چیست

به جرئت می توان گفت که یکی از دغدغه های خانواده هایی که دارای فرزندان در سنین 12 سال هستند، شرکت در آزمون ورودی مدارس به ویژه مدارس تیزهوشان، انرژی اتمی و سمپاد است.

طبیعی است که همه علاقه دارند که فرزندانشان در بهترین محیط آموزشی با به روزترین امکانات تحصیل کند تا هم مطالب آموزشی را بهتر یاد بگیرد و هم با استفاده از آن آموزه ها در سنین بالاتر برای انتخاب رشته و دانشگاه خوب اقدام نماید.

یکی از مدارسی که دانش آموزان خود را با سخت گیری انتخاب می کند و در طول سال تحصیلی برنامه های متنوع و دقیقی را برای دانش آموزان خود برنامه ریزی می کند مدارس تیزهوشان هستند.

همانطور که می دانید همه مدارس از لحاظ های مختلف دارای مزایا و معایبی برای دانش آموزان خواهند بود. در این مقاله قصد داریم به بیان مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان و تاثیر آن بر آینده تحصیلی فرزندان دلبندتان بپردازیم.

فیلتر سخت گیرانه ورودی

نمی توان از مزایای مدارس تیزهوشان سخن گفت و در مورد آزمون ورودی سخت گیرانه این مدرسه حرف نزد، جالب است بدانید همانطور که این مدارس برای پذیرش دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون سخت می نماید برای انتخاب معلمان و دبیران نیز گزینش سختی دارد و تنها افرادی برای تدریس در این مدارس انتخاب می شوند که دارای سابقه تدریس درخشان و دانش علمی بالا در عین حال متخصص بودن در رشته خود هستند.

مزیت تحصیل در مدارس تیزهوشان چیست

علت این همه سخت گیری در پذیرش را می توان سطح بالای آموزشی این مدارس عنوان داشت. چرا که اگر دانش آموزان توانایی یادگیری دروس تخصصی را نداشته باشند، به کارگیری دبیران ضبده کاری بیهوده خواهد بود و همچنین پذیرش دانش آموزان با استعداد و خلاق با داشتن توانایی درک بالا در مباحث علمی و تحصیلی بدون داشتن راهنما و معلم کاربلد، امری عبث است.

رقابت بالا

یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان وجود رقابت تحصیلی در بین دانش آموزان است. افراد زمانی که در بین هم سالان خود قرار میگیرند و آن شور و اشتیاق هم کلاسیان خود را برای علم آموزی و پیشبرد درس مشاهده می کنند، انرژی مضاعفی پیدا کرده و بیش از پیش به انجام تکالیف خود می پردازند.

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی

مشاور تحصیلی در مدارس تیزهوشان به منظور بالا بردن سطح یادگیری دانش آموز، اقدام به برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف تحصیلی وی می نماید و در عین حال با ارائه راهکار های لازم و انجام جلسات مشاوره به دانش آموز کمک می کنند تا ضمن کنترل استرس و احساسات، روحیه خود را بالا ببرد و در راستای رسیدن به اهداف تحصیلی تلاش بیشتری داشته باشد.

امکانات و تجهیزات به روز

از مزایای شاخص مدارس تیزهوشان در اختیار داشتن به روزترین امکانات و تجهیزات آموزشی از سیستم های کامپیوتری گرفته تا آزمایش های مجهز اشاره کرد. مزیت استفاده از این امکانات بالا رفتن کیفیت آموزش و ملموس تر شدن نکته های درسی و در نتیجه یادگیری بیشتر و سریعتر دانش آموز می باشد که این مهم درمدارس عادی یا حتی غیر انتفاعی کمتر یافت می شود.

کادر آموزشی کارکشته

استفاده از بهترین معلمان و مدرسان برای انتقال مباحث علمی به دانش آموزان از دیگر مزایا و ویژگی های مدارس تیزهوشان به حساب می آید. ارتباط مهارت و تجربه آموزگار با یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم دارد، به همین دلیل انتخاب دبیر در مدارس تیزهوشان با وسواس زیاد انتخاب می شود.

برنامه ریزی آموزشی

مباحثی که باید به دانش آموزان این مدارس آموزش داده بشود معمولا از سطح کتب درسی فراتر است. این مهم منجر به یادگیری عمیق تر دروس از طرف دانش آموز و درک بیشتر وی از مسائل درسی می گردد.

منابع علمی غنی

تقریبا در اکثره مدارس تیزهوشان کتابخانه ها و آزمایشگاه ها در اختیار دانش آموزان قرار میگیرند تا آنها بتوانند سطح دانش خود را بالاتر ببرند و از هر راهی که امکان دارد برای کسب تجربه و یادگیری عمیق تر مسائل علمی استفاده لازم را داشته باشند که این مورد نیز از دیگر مزایای مدارس تیزهوشان به حساب می آید.

چرا باید بریم تیزهوشان

آزمون های تخصصی و استعدادیابی

برگزاری آزمون های تخصصی در این مدارس برای ارزیابی دانش آموزانی که در بهترین وضعیت آموزشی با استفاده از به روز ترین امکانات تحصیل نموده اند باعث ایجاد فضایی به منظور محک زدن آنها می باشد تا نقطه ضعف ها و نقاط قوت خود را  بهتر بشناسند و برای آینده تحصیلی خود برنامه ریزی کنند.

همچنین سالانه آزمون هایی برای کشف استعداد های دانش آموزان و همچنین تقویت مهارت تست زنی در این مدارس برگزار می شود که به شدت به آینده علمی آنها کمک می کند.

رقابت های تحصیلی

در این مدارس اهداف و برنامه ریزی های تحصیلی به نحوی انجام می شود که دانش آموز برای شرکت در آزمون ها و رقابت های علمی و تحصیلی از جمله شرکت در المپیاد، آماده می شوند.

همکلاسیان همراه و باهوش

طبیعی است که انسان بیشترین تاثیر را از جامعه اطراف خود دریافت می کند، تاثیری که اخلاق، رفتار، دانش و باورهای هر فردی را شامل می شود. بدیهی است که دانش آموزی که در فضای مدارس تیزهوشان با همراهی دیگر هم سالان خود که دارای استعداد و هوش سرشاری هستند می تواند تا درصد بالایی بر روی روحیه دانش آموز و تصمیم گیری های وی برای انجام تلاش بیشتر در راستای علم آموزی موثر باشد.

تیزهوشان چیش خوبه

افزایش خلاقیت

در مدارس تیزهوشان به واسطه برنامه آموزشی ای که در طی سال تحصیلی برای آنها تدارک دیده می شود به صورت مداوم روحیه و خلاقیت دانش آموز مورد تقویت قرار می گیرد که این موضوع ضمینه ساز اصلی برای پیشرفت حداکثری و شکوفایی دانش آموز به حساب می آید.

آینده درخشان دانش آموزان مدارس تیزهوشان

تجربه نشان داده است که دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان اقدام به تحصیل نموده اند، در آینده توانایی کسب بهترین رتبه ها را در آزمون های سراسری مثل کنکور رقم خواهند زد و طبیعی است که بهترین جایگاه را در بهترین دانشگاه های کشور از آن خود خواهند کرد.

استفاده از کتب کمک آموزشی

باتوجه به اینکه سطح تدریس در مدارس تیزهوشان فراتر از مدارس عادی است، برای تقویت علوم مختلف از کتب کمک آموزشی استفاده می شود تا دانش آموزان سطح علمی خود را بیش از پیش تقویت نمایند.

برگزاری کلاس های خاص

یکی دیگر از نکته های جالبی که مدیران برنامه ریزی برای دانش آموزان این مدارس در نظر گرفته اند، برگزاری اردوهای علمی و کلاس های آموزشی در طبیعت مثل کلاس های ستاره شناسی و سنگ شناسی است که ضمن تقویت روحیه دانش آموز و فاصله گرفتن از محیط خشک کلاس های درس، منجر به تقویت نشاط و شادابی و همچنین افزایش روحیه کار تیمی نیز می شود.

چرا باید برم تیزهوشان

ساعات آموزش بیشتر نسبت به مدارس عادی

ساعات آموزشی در مدارس تیزهوشان مانند دیگر مدارس کشور محدود نبوده و متناسب با برنامه تدوین شده برای دانش آموزان و در جهت بالا بردن سطح علمی و یادگیری دانش آموز می باشد. برنامه ریزی کلاس های فوق برنامه و تقویتی از دیگر مزایای مدارس تیزهوشان به شمار می رود.

تیزهوشان و مهاجرت

همانطو که اطلاع دارید اگر بخواهید برای دریافت ویزای تحصیل اقدام کنید و برای ادامه تحصیل به ارج از ایران سفر کنید، پیشینه علمی شما از سوی کشور پذیرنده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. داشتن سابقه تحصیلی در بهترین مدارس کشور و همچنین سابقه شرکت در المپیاد ها و جشنواره های علمی به شدت می تواند در تصمیم گیری آنها در مورد اعطا ویزای تحصیلی تاثیرگزار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید