ظرفیت مدارس تیزهوشان 1402-1403 (ششم به هفتم و نهم به دهم)

ظرفیت مدارس تیزهوشان

یکی از سوالاتی که ممکن است برای داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان پیش بیاید این است که ظرفیت مدارس تیزهوشان چقدر است و چه تعدادی از افراد شرکت کننده در این آزمون احتمال قبولی و ثبت نام در این مدارس را دارند.

تحصیل در مدارس تیزهوشان

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که به طور کلی ظرفیت مدارس تیزهوشان1402-1403 بسته به تعداد مدارس تیزهوشان در هر استان و همچنین در هر شهر متقاوت است و نمی توان تعداد مشخصی را برای استان های مختلف تعیین کرد. این نکته بیانگر آن است که هرچقدر تعداد مدارس تیزهوشان در یک شهر بیشتر باشد، طبیعتا تعداد افراد بیشتری موفق به ثبت نام و ادامه تحصیل در این مدارس می شوند.

در این مقاله قصد داریم این نکته را از جهت های مختلف مورد ارزیابی قرار بدهیم، پس اگر از دسته افراد علاقه مند به شرکت در آزمون تیزهوشان و ادامه تحصیل در این مدارس هستید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. همچنین جهت مشاوره و ثبت نام در کلاس های تیزهوشان با شماره: 09014027356  تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام در چند مدرسه تیزهوشان

افراد داوطلبی که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و قبول می شوند نمی توانند به طور همزمان برای ثبت نام در چند مدرسه تیزهوشان اقدام کنند، اما اگر شهر مورد تقاضا آنها دارای چند مدرسه تیزهوشان باشند می توانند 3 اولویت برای ثبت نام خود انتخاب کنند تا پس از بررسی های لازم و رتبه کسب شده در آزمون یکی از اولویت های آنها قبول شود و به وی مجوز ثبت نام در مدارس تیزهوشان داده بشود.

نکته های مهم در مورد ظرفیت مدارس تیزهوشان کلاس ششم به هفتم 1402-1403

نکته اول مربوط به افرادی است که براساس معیارهای سازمان استعدادهای درخشان واجد شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم هستند. این افراد پس از شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و قبولی در آن می توانند مدرسه مورد تیزهوشان مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن ثبت نام کنند.

نکته دوم مربوط به ظرفیت مدارس تیزهوشان مدارس می باشد. که این مهم در استان های مختلف ودر شهرهای ایران بسته جمعیت آن شهر و استان متفاوت است، این آمار در برخی موارد در سایت سازمان استعدادهای درخشان اعلام می شود.

نکته سوم را میتوان به ثبت نام  داوطلب در مدارس سمپاد یا تیزهوشان استان های دیگر عنوان کرد که این مهم علاوه بر طبیعی و مجاز بودن باید به توجه داشت که محل آزمون داوطلب براساس شهر و محل سکونت وی معین می گردد اما او می تواند مدرسه ای را در استان یا شهری غیر از محل سکونت خود انتخاب کند.

اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان را هرساله با مراجعه به سایت  my.medu.ir می توان مشاهده کرد. جالب است بدانید تعداد قبولی های آزمون تیزهوشان به طور میانگین در شهرستان های کشور در دوره اول متوسطه بین 40 تا 60 نفر و تعداد قبولی ها در همین مقطع در تهران به 100 نفر هم می رسد.

اولویت رشته انتخابی توسط دانش آموز در زمان ثبت نام در صورت قبولی وی در آزمون تیزهوشان قابل تغییر نمی باشد. زیرا قبول شدن دانش آموزان براساس اولویت های انتخابی او و ظرفیت مدارس تیزهوشان در شهر انتخاب وی می باشد. فلذا داوطلبان باید در انتخاب اولویت رشته های انتخابی دقت لازم را به عمل بیاورند.

اطلاع از لیست مدارس تیزهوشان در هر شهر و رشته های موجود در آن ها جهت انتخاب اولویت دانش آموزان از اطلاعات ضروری به شمار می رود.

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان

نکات مهم در مورد ثبت نام داوطلبان نهم به دهم در مدارس تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان در دوره دوم متوسطه را دارند باید دفترچه راهنما این آزمون را مشاهده ومطالعه کنند و دقت لازم را به عمل آورند و شرایط خود را با شرایط ضروری مندرج در دفترچه تطبیق داده و در صورتی که شرایط لازم را دارا نمی باشند، درصورت قبولی در آزمون تیزهوشان موثر واقع نخواهد شد.

پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان براساس ظرفیت شهر مورد تقاضا داوطلب انجام  می شود. این ظرفیت در شهرهای مختلف ایران متفاوت است. که این تعداد هر ساله به تفکیک شهرهای هر استان در سایت سازمان استعدادهای درخشان قابل مشاهده می باشد.

ظرفیت پذیرش دانش آموزان در این مقطع در مدارس سمپاد و تیزهوشان معمولا بین 25الی 40 نفر در هر مدرسه است. در برخی موارد این تعداد  پیش از برگذاری آزمون در سایت رسمی سازمان استعدادهای درخشان قابل مشاهده است. قابل ذکر است که در صورت قبولی داوطلب در رشته مورد تقاضا دیگر امکان اصلاح و تغییر رشته میسر نمی باشد.

چگونه قبولی را درمدارس تیزهوشان بدست بیاوریم؟

در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که باتوجه به اینکه در زمان ثبت نام داوطلب باید اولویت های خود را در رشته و مدرسه انتخاب کنند بهتر است پیش از تعیین اولویت ظرفیت مدارس شهرمورد تقاضا خود را بررسی و براساس آن اولویت های خود را انتخاب کند.

نتایج آزمون تیزهوشان معمولا در اواسط مردادماه هر سال از طریق سایت  azmoon.medu.ir منتشر می شود که افراد با مراجعه به این سایت و کسب اطلاع از نتیجه آزمون، در صورت قبولی در اولویت های انتخابی باید برای طی مراحل ثبت نام به مدرسه مورد نظر مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

ظرفیت مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول چقدر است؟

این ظرفیت براساس شهرمورد تقاضا متقاضی و تعداد مدارس موجود در آن شهر متفاوت است، اما به طور متوسط ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان در مقطع ششم به هفتم بین 40 تا 60 نفر است.

آیا ظرفیت پذیرش داوطلبان نهم به دهم بیشتر می شود؟

همه چیز بسته به وضعیت و تعداد مدارس تیزهوشان در اولویت های انتخابی از طرف داوطلب باشد. طبیعتا این ظرفیت برای شهرهای کوچک نسبت به کلانشهر های پر جمعیت کمتر است.

آیا قبولی در آزمون تیزهوشان سخت است؟

همانگونه که در متن مقاله نیز به این نکته اشاره شد، در صورتی که یک مشاور زبده تحصیلی را در کناره خود داشته باشید و با برنامه ریزی اقدام به فرا گرفتن مهارت های لازم مورد نیاز در مدارس تیزهوشان اقدام کنید. قبولی در آزمون تیزهوشان امر ساده ای است.

مهارت های مهم در آزمون تیزهوشان چیست؟

باتوجه به اینکه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بیشتر از مباحث استعداد تحلیلی آورده می شود، مهارت های مدیریت زمان، هوش کلامی، هوش تصویری، هوش ریاضی و خلاقیت از جمله مهارت های ضروری برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان در مقطع ششم به هفتم را دارند.

اما برای افرادی که اقدام به شرکت در آمون تیزهوشان نهم به دهم می نمایند لازم است علاوه بر تسلط بر موضوعات استعداد تحلیلی، اقدام به مطالعه و بالابردن سطح مهارت ها در موضوع استعداد تحصیلی و مطالب درسی هم داشته باشند.

مشاوره تیزهوشان

به جرئت می توان گفت که یکی از عاملین مهم در قبولی افراد در آزمون تیزهوشان داشتن مشاورین تحصیلی در کناره سخت کوشی و کسب مهارت های ضروری است. جهت مشاوره و ثبت نام در کلاس های تیزهوشان با شماره: 09014027356  تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید