مدارس تیزهوشان مناسب چه کسانی نیست؟

مدارس تیزهوشان مناسب چه کسانی است؟

مدارس تیزهوشان همیشه مورد توجه والدینی بوده که برای آینده تحصیلی فرزندانشان برنامه ریزی کرده‌اند، اما مدارس تیزهوشان ممکن است برای یک سری از دانش آموزان به آن شکلی که باید، مناسب نباشد. دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند و رتبه قبولی برای ثبت نام در این مدارس را کسب کنند. این مدارس دارای مزایای زیادی هستند که باعث می شود بسیاری از والدین و دانش آموزان به این مدارس توجه ویژه ای داشته باشند. اما تحصیل در مدارس تیزهوشان مناسب همه نیست و ممکن است باعث مشکلات زیادی برای دانش آموزان مانند: سرخوردگی و افت تحصیلی آنها شود. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بدانید، مدارس تیزهوشان مناسب چه کسانی نیست.

آیا فقط تیزهوش بودن برای تحصیل در مدارس تیزهوشان کافیه؟

مدارس تیزهوشان مناسب چه دانش آموزان نیست؟

در حالت کلی مدارس تیزهوشان برای دانش آموزانی که شرایط زیر را دارند، اصلا مناسب نیست:

  • دانش آموزانی که استرس زیادی را تحمل می کنند و علاوه بر آن، فشار والدین بر روی آن ها زیاد است.
  • دانش آموزانی که هوش بالایی دارند اما پشتکار خوبی ندارند.
  • دانش آموزانی که به دلیل داشتن بیماری، توان شرکت در کلاس های طولانی مدت و مطالعه دروس به صورت فشرده را ندارند.
  • دانش آموزانی که به درس خود زیاد اهمیت نمی دهند و دروس خود را مطالعه نمی کنند.
  • دانش آموزانی که خیلی زود تحت تاثیر محیط قرار می گیرند و مغرور می شوند.

چنین دانش آموزان برای مدارس تیزهوشان مناسب نیستند. اگر کسی دارای شرایط بالا بود، جزو کسانی که مدارس تیزهوشان برای او بسیار مفید و موثر است.

پیشنهاد میکنیم مقاله مقایسه مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر انتفاعی، شاهد و انرژی اتمی را نیز مطالعه کنید.

آیا فقط تیزهوش بودن برای تحصیل در مدارس تیزهوشان کافیه؟

مدارس تیزهوشان از بهترین مدارس کشور هستند و با کمی بررسی و تحقیق متوجه خواهید شد که در سال های گذشته بهترین رتبه های کنکور سراسری از دانش آموزان این مدارس بوده‌اند. افرادی که می خواهند در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند باید شرایط لازم برای تحصیل در این مدارس را داشته باشند اما تیزهوش بودن تنها شرط تحصیل در مدارس تیزهوشان نیست.

این افراد باید در آزمون ورودی شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند. همچنین معدل دانش آموزان مدارس تیزهوشان برای ادامه تحصیل آنها بسیار مهم است.

سخن پایانی

سخن پایانی

دانش اموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان دارند باید دروس خود را جدی بگیرند، به این دلیل که داشتن هوش خوب به تنهایی برای ورود به این مدارس کافی نیست. برای بیشتر شدن احتمال قبولی دانش آموزان، می توانند در کلاس آنلاین تیزهوشان استاد پوریا رجب زاده شرکت کنند و از کلاس های این استاد پر تجربه به خوبی استفاده کنند و بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید