نمونه سوالات هوش فضایی با جواب

هوش فضایی

هوش فضایی قابلیت درک اشکال و تصاویر سه بعدی است. به طور معمول این قابلیت، متعلق به نیمکره راست مغز است که در هنگام نقشه خوانی و طراحی خود را نشان می دهد. از آنجایی که هوش فضایی شامل عمل دیدن می شود بنابراین توانایی انسان در درک و تحلیل اشکال و تصاویر را نیز افزایش می دهد. شناخت تصویر و درک رابطه شکل و زمینه همچنین سازمان دهی و مدل سازی ساختار یم ایده به صورت تصویری از قابلیت های هوش فضایی به شمار می آید.

معرفی راه های تقویت هوش فضایی

معرفی راه های تقویت هوش فضایی

شطرنج بازی کردن

1) شطرنج بازی کردن

هنگام شطرنج بازی کردن بازیکن مدام در حال فکر کردن به حرکت های بعدی خود و همچنین چیدن استراتژی های مختلف برای آینده است تا بتواند حریف خود را شکست دهد. این تمرین نه تنها از شما یک بازیکن شطرنج خوب می سازد بلکه هوش فضایی شما را نیز تقویت و قوی تر می کند.

حل کردن پازل

2) حل کردن پازل

وقتی پازل حل می کنید سعی می کنید که خروجی نهایی را تصور کنید و قطعات را کنار هم بگذارید. این کار تفکر بصری شما را بهبود می بخشد. همین امر سبب افزایش و تقویت هوش فضایی شما می شود.

لگو و جورچین

3) لگو و جورچین

لگو و جورچین بهترین بازی ها برای فکر کردن و ساختن اشکال سه بعدی هستند. در دست گرفتن قطعات مدل در دستان خود و یافتن راهی خلاقانه برای سر هم بندی کردن این قطعات درک محیط به صورت سه بعدی را افزایش می دهد. همین امر باعث افزایش و تقویت هوش فضایی شما می شود.

4) استفاده از دوره های آموزشی تقویت هوش فضایی

دانش آموزان برای تقویت هوش فضایی خود می توانند از دوره های آموزشی هم استفاده کنند. یکی از دوره های بسیار خوب برای تقویت هوش فضایی، پکیج جامع هوش تحسمی استاد پوریا رجب زاده است.

5) پاسخ به نمونه سوالات هوش فضایی

یکی دیگر از راه های تقویت هوش فضایی، حل کردن نمونه سوالات هوش فضایی است که تمرین زیاد و انجام تست های مختلف هوش فضایی شما را افزایش می دهد. دانش آموزان می توانند از آزمون شبیه ساز هوش تجسمی برای تقویت و افزایش هوش فضایی(تجسمی) استفاده کنند.

هوش فضایی یکی از هوش های چند گانه است که برای راحت تر قبول شدن در آزمون تیزهوشان باید از هوش فضایی بالایی برخوردار بود. پس باید تقویت کردن آن را یک کار ضرروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید